Pod koniec zeszłego roku zaczęła formować się…

środa, 24 styczeń 24, 10:20

Pod koniec zeszłego roku zaczęła formować się w mojej głowie nowa* strategia dla IMPLE.

Jako, że myślę obrazami, większość idei muszę spisać, zaprojektować jako strona www albo narysować. Dlatego powstało nowe logo IMPLE reprezentujące tą nową* strategię.



Dodałem gwiazdkę do słowa „nowa”, ponieważ IMPLE od dawna idzie w tym kierunku, ale dopiero niedawno ustaliłem, że docelowo nie będzie niczym innym niż: “prostym, ale potężnym i elastycznym systemem operacyjnym dla biznesów internetowych opartych na wiedzy”

"System operacyjny", czyli coś, co ma być pod spodem Twojego biznesu, a nie na jego wierzchu, jak np. social media.

Nowe logo komunikuje w subtelny sposób tę nową strategię, obietnicę IMPLE:

1. Sama nazwa pochodzi od słowa IMPLE.

2. Użyta czcionka jest prosta, potężna, ale nie jest ociężała.

3. Slash (/) na końcu symbolizuje przede wszystkim internetowy system operacyjny, jako że jest to symbol katalogu głównego w systemach linuksowych, które napędzają internet.

4. Linux ponadto jest systemem dowolnie konfigurowalnym - a więc elastycznym, nieograniczającym użytkownika.

5. Zacząłem też zapisywać inaczej nazwy poszczególnych usług. Wcześniej był to np. impleBOT czy impleSITE czyli „produkty marki imple”. Dzisiaj jest to IMPLE/bot i IMPLE/site czyli podsystemy (jak podkatalogi) platformy IMPLE. Podkreślam w ten sposób fakt, że buduję zintegrowany system operacyjny, a nie zestaw powiązanych narzędzi.

6. Jest też smaczek dla najbardziej spostrzegawczych. Slash / ma zwykle ścięte równo końce. W logo IMPLE są one jednak zaokrąglone, bo dążę do tego, żeby cała ta technologia, jaką oferuję, była maksymalnie przyjazna końcowemu użytkownikowi i prosta w użytkowaniu. To, nie ukrywam, jest największe wyzwanie, ponieważ "prosty" i "elastyczny" to w praktyce przeciwstawne cechy.

7. Z kolei sam fakt użycia tak technicznej symboliki wynika wprost z mojego zamiłowania do technologii.
Na koniec tego całego wywodu:

Logo nie jest źrodłem sukcesu, a sama jego zmiana niewiele zmienia. Zwykle logo długo nie ma znaczenia. Dla każdego poza właścicielem ma ono znaczenie dopiero, gdy opisuje sukces.

Dla mnie zmiana logo jest symbolem przyjęcia nowej strategii. Dlatego nie podmieniłem go tam, gdzie tej nowej strategii jeszcze nie widać - np. na starych stronach produktowych, które zostaną przeniesione pod główną domenę.

Moim osobistym marzeniem jest, aby w przyszłości (nawet dalekiej), dla innych, logo to było idealną i oczywistą reprezentacją „prostego, ale potężnego i elastycznego systemu operacyjnego dla biznesów internetowych opartych na wiedzy” Piotr

Komentarze
Newsletter

Newsletter IMPLE/marketing

Techniczny newsletter o marketingu internetowym, budowaniu listy, strony www i spinaniu wszystkiego w 1 system.

Zapisz się teraz