Można też zdefiniować tylko tematy - wtedy treść będzie taka sama, albo tylko treści - wtedy temat będzie jeden.
W każdej wersji możemy użyć linków śledzących. System mierzy otwieralność mailingów (skuteczność pola TEMAT) oraz klikalność linków (skuteczność tandemu TEMAT+TREŚCI) - tylko unikalne kliknięcia, aby nie zniekształcać wyników.
Poniżej przykładowa karta mailingu:
Jeśli zamiast klikalności linku pojawia się "-", to dana wersja mailingu nie posiadała tego linku w treści. W tym przypadku wersja 2 nie miała linku 2, a wersja 3 linku 3. Więc porównując klikalność tych mailingów możemy spojrzeć na link 1. Ewentualnie możemy też porównać wersje 1 z 2 patrząc na klikalność linku 3 i wersję 1 z 3 patrząc na klikalność linku 3.
Powinniśmy dążyć do tego, aby w każdej wersji były te same wersje linków, albo przynajmniej jeden taki sam link.