Wyzwanie, którego się podejmujesz:
- stworzenie skutecznego systemu marketingowego promującego Twoje usługi online
- stworzenie skutecznego biznesu internetowego sprzedającego Twoje usługi online
... wymaga OGROMU kompetencji w obszarach:
- tworzenia stron,
- copywritingu tekstów i ofert,
- tworzenia produktów,
- przynajmniej jednym z:
- pozycjonowania w wyszukiwarkach i optymalizacji strony pod wyszukiwarki (SEM i SEO),
- płatnej reklamy on-line,
- pozyskiwania partnerów strategicznych z zasięgiem,
- analityki ruchu,
- analityki biznesowej,
- up-sellingu,
- przedsprzedaży
Te są krytyczne. Im więcej i lepsze będą te kompetencje, tym lepszy będzie rezultat Twoich działań on-line.
Tak. To jest OGROM KOMPETENCJI. Nie daj sobie wmówić, że jest inaczej, że jest jakiś prosty sposób, który nawet małpa zrozumie. Jeśli masz wątpliwości, użyj minimum logiki:
Aby zostać fryzjerem i zarabiać ponad 3000 zł (tyle zarabia tylko 25% najlepszych), musisz skończyć szkołę i zdobyć 6 lat doświadczenia. 6 lat.
Myślisz, że ktokolwiek były fryzjerem, gdyby zbudowanie biznesu przynoszącego tyle lub więcej byłoby tak proste, że nawet małpa to zrozumie i zajmowało miesiąc? Listości.
Żadne narzędzie nie zastąpi kompetencji.
Narzędzia lepiej lub gorzej umożliwiają wykorzystanie takich kompetencji.
Dobre narzędzia znacznie ułatwią Twoją pracę i drastycznie zmniejszą całkowite koszty prowadzenia biznesu czy marketingu.
Każdą z tych kompetencji musisz albo mieć osobiście albo w zespole, albo zdobyć, albo kupić na rynku w formie:
- kursu do samodzielnego studiowania,
- indywidualnych konsultacji,
- grupowych warsztatów,
- wdrożenia i prowadzenia za rękę.