Jakie kompetencje niezbędne są do sukcesu w e-biznesie i e-marketingu?

Wyzwanie, którego się podejmujesz:
  1. stworzenie skutecznego systemu marketingowego promującego Twoje usługi online
  2. stworzenie skutecznego biznesu internetowego sprzedającego Twoje usługi online
... wymaga OGROMU kompetencji w obszarach:
  • tworzenia stron,
  • copywritingu tekstów i ofert,
  • tworzenia produktów,
  • przynajmniej jednym z:
    • pozycjonowania w wyszukiwarkach i optymalizacji strony pod wyszukiwarki (SEM i SEO),
    • płatnej reklamy on-line,
    • pozyskiwania partnerów strategicznych z zasięgiem,
  • analityki ruchu,
  • analityki biznesowej,
  • up-sellingu,
  • przedsprzedaży
Te są krytyczne. Im więcej i lepsze będą te kompetencje, tym lepszy będzie rezultat Twoich działań on-line.
 
Tak. To jest OGROM KOMPETENCJI. Nie daj sobie wmówić, że jest inaczej, że jest jakiś prosty sposób, który nawet małpa zrozumie. Jeśli masz wątpliwości, użyj minimum logiki:
Aby zostać fryzjerem i zarabiać ponad 3000 zł (tyle zarabia tylko 25% najlepszych), musisz skończyć szkołę i zdobyć 6 lat doświadczenia. 6 lat.
 
Myślisz, że ktokolwiek były fryzjerem, gdyby zbudowanie biznesu przynoszącego tyle lub więcej byłoby tak proste, że nawet małpa to zrozumie i zajmowało miesiąc? Listości.
Żadne narzędzie nie zastąpi kompetencji. Narzędzia lepiej lub gorzej umożliwiają wykorzystanie takich kompetencji. Dobre narzędzia znacznie ułatwią Twoją pracę i drastycznie zmniejszą całkowite koszty prowadzenia biznesu czy marketingu.
 
Każdą z tych kompetencji musisz albo mieć osobiście albo w zespole, albo zdobyć, albo kupić na rynku w formie:
  1. kursu do samodzielnego studiowania,
  2. indywidualnych konsultacji,
  3. grupowych warsztatów,
  4. wdrożenia i prowadzenia za rękę.
Wiele z tych kompetencji możecie zdobyć za darmo inwestując czas w czytanie i oglądanie rozsianych po sieci informacji. Albo możesz za nie zapłacić. To Ty musisz zdecydować, jaka jest dla Ciebie najbardziej opłacalna strategia zdobywania kompetencji.