Analiza procesu decyzyjnego: zmiana cennika impleBOT

wtorek, 16 sierpień 16, 16:35

Pokażę Wam, jak na przykładzie cennika impleBOT podejmuję decyzje dot. cen, gdy przeprowadzenie wiarygodnych testów ceny trwa zbyt długo lub jest zbyt skomplikowane.

W artykule Paradoks konsultanta opisałem dlaczego jedną z decyzji, którą powinienem podjąć jest uproszenie oferowanych usług. Jednym z prostszych rzeczy jest oczywiście ograniczenie liczby płatnych opcji do tych, które faktycznie są wybierane.

W impleBOT (moim systemie do e-mail marketingu) były takie opcje:

  • FreeBOT - konto bez abonamentu
  • impleBOT - abonament na 1 konto
  • impleBOT MANAGER 5, 10, 20, 30, 50 i 100 - konto do zarządzania odpowiednio od 5 do 100 kontami impleBOT

Ponieważ abonamenty sprzedaję przez Ekademię, po odpowiedź poszedłem do Rankingów. O wykorzystaniu Rankingów w celu ustalenia ceny pisałem już w artykule: Jak ustalić cenę szkolenia lub konferencji? - Część 2: Weryfikowanie właściwej ceny i strategii podwyżek

Tutaj sprzedam przydatny trik. 

Ekademia generuje i wysyła na e-mail codziennie raporty sprzedażowe do organizatora oraz do trenerów. Ponieważ sprzedaję wszystkie kursy i różne usługi przez jedno konto organizatora, wyłuskanie danych sprzedaży dot. impleBOTa byłoby trochę uciążliwe. Dlatego w produktach, które dotyczą impleBOT jako trenera zgłosiłem specjalnie utworzone konto impleBOT. Dzięki temu nadal rozliczam wszystkie transakcje przez konto organizatora i mam zbiorcze dane dla całego biznesu, oraz niezależnie dostaję raporty dot. tylko usług impleBOT.

A więc zalogowany jako impleBOT przeszedłem do Rankingów. Wybrałem wszystkie produkty i odpowiedni zakres dat, ponieważ konta MANAGERa są dostępne od stycznia 2012, a konta zwykłe znacznie dłużej.

Ranking sprzedaży impleBOT

System wyświetlił mi szereg rankingów, w tym ten, który mnie interesował: Ranking sprzedaży według produktu.

W tym momencie zrobię pauzę. Naprawdę trudno pojąć, jak niesamowicie ułatwiają życie rankingi sprzedaży w Ekademia, póki nie zacznie się ich stosować. Przykład:

Sławomir Gdak o rankingach Ekademia

Wracamy do naszego Ranking sprzedaży według produktu.

Ponieważ sprzedaję abonament w wersji rocznej lub miesięcznej, zrobiłem prostą agregację wyników i dane dla abonamentów wyglądają tak:


Darmowy dostęp wygasł

Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:

lub

lub

Zaloguj się, jeśli już go masz

 

Newsletter

Newsletter IMPLE/marketing

Techniczny newsletter o marketingu internetowym, budowaniu listy, strony www i spinaniu wszystkiego w 1 system.

Zapisz się teraz