Za pomocą flagi {GET:parametr} możesz w treści oferty ORAZ w adresie strony docelowej umieścić dane dynamicznie przekazane w adresie. Rozwiązanie to działa w standardowych oraz bezpiecznych/szyfrowanych ofertach.
Typowy adres niezabezpieczonej oferty do wstawienia w impleBOT, Ekademii lub innym systemie wygląda tak:
http://impleoto.net/oto/9999/{EMAIL}
Oczywiście e-mail powinien być zamieniony na adres e-mail Klienta.
Jeśli tak zdefiniujemy adres strony docelowej:
To będziemy mogli dynamicznie przekazać do oferty adres strony, na którą ma trafić osoba niezainteresowana ofertą. Np:
http://impleoto.net/oto/9999/{EMAIL}?redirect=http://strona-docelowa
Parametrów z adresu możemy też użyć w treści strony. Np. taki link zdefiniowany w impleBOT
http://impleoto.net/oto/9999/{EMAIL}?imie={IMIE_W}&powitanie={P:Drogi/Droga}
Zamieni się na:
http://impleoto.net/oto/9999/{EMAIL}?imie=Piotrze&powitanie=Drogi
W ofercie zaś taka treść:
{GET:powitanie} {GET:imie},
Zamieni się na:
Drogi Piotrze,
Pójdźmy dalej. Ekademia pozwala tworzyć jednorazowe oferty dla każdego kursu indywidualnie. Jednak najłatwiej nad tym zapanować łącząc Ekademię z impleOTO. Daje to przede wszystkim łatwość testowania elementów oferty oraz śledzenie jej skuteczności.
Wpisujemy więc coś takiego zamiast treści jednorazowej oferty w Ekademii:
Zadziało się tutaj kilka rzeczy.
- Po pierwsze flaga {REDIRECT:} przekierowuje na wskazany adres.
- {EMAIL} zamienia się na email Klienta
- {MD5:{EMAIL}yyy} szyfruje nam link tak, aby nie dało się go podrobić (należy wcześniej włączyć bezpieczną weryfikację w kampanii na impleOTOT)
- ?kurs={COURSE:shortname} zamieni się na nazwę skróconą danego produktu
I teraz jako adres strony docelowej jednorazowej oferty możemy podać: http://www.ekademia.pl/c/{GET:kurs}
A w treści oferty możemy np. zmodyfikować link do formularza z jednorazową ofertą:
{IFRAME:https://www.ekademia.pl/form/InnyProdukt?coupon=OTOkupon&utm_source={GET:kurs}&utm_medium=oto&utm_content=oto/99999:100%:2000}
W ten sposób wygenerujemy ramkę z formularzem InnegoProduktu z kuponem OTOkupon oraz parametrami UTM, które powiedzą nam skąd przyszedł Klient - z którego kursu (utm_source) oraz z której jednrazowej oferty (utm_content).
To tylko najprostsze z możliwych wdrożeń wykorzystujących personalizację.