Różnica między e-biznesem a e-marketingiem i kiedy na co się zdecydować?

E-marketing (marketing internetowy) robisz wtedy, gdy promujesz się on-line, pozyskujesz kontakty (leady) do sprzedaży off-line albo obsługujesz Klientów po sprzedaży - to też jest marketing.
 
E-biznes (biznes internetowy) masz wtedy, gdy sprzedajesz on-line - cokolwiek. E-Bines prawie zawsze oznacza również robienie marketingu internetowego.
 
Co powinieneś robić, jeśli masz firmę usługową?
 
Jeśli prowadzisz firmę usługową, wykonującą jakiekolwiek usługi, powinieneś robić e-marketing. KROPKA.
 
Powinieneś rozważyć e-biznes w takich postaciach:
  1. Jeśli część z Twoich usług ma charakter produktowy (jasno określone warunki, zakres i cena), powinieneś rozważyć e-biznes - otrzymywanie pieniędzy z góry za usługę jest bardzo atrakcyjne.
  2. Możliwość przedpłaty lub odpłatnej rezerwacji - e-biznes.
  3. Płatne konsultacje, analizę przed właściwą usługę, sprzedawane on-line - znacznie obniży Ci to koszty marketingu + internetowy system rezerwacji terminów.
  4. "Zapakowanie" części Twojej (firmy) wiedzy w produkt typu e-book, książka, kurs czy szkolenie (albo wszystko na raz) i sprzedawanie tego w celu pozyskania darmowych Klientów, zdywersyfikowania dochodów albo zarobienia na konkurencji, która ze względu na lokalizację nie jest dla Ciebie zagrożeniem.
Tak czy inaczej rób marketing internetowy. Nawet jeśli dzisiaj zapełniony kalendarz, nadmiar zleceń pozwoli Ci:
  1. Przekierować zlecenia do konkurencji w zamian za prowizję,
  2. Pójść dalej i zbudować "korporację taksówkarską" zamiast jeździć taksówką
  3. (Ro)zbudować zespół, który będzie robił to, czego Ty nie dajesz rady
  4. Znacznie zwiększyć/zwielokrotnić cenę Twoich usług bez ryzyka utraty zleceń.