W biznesie wiedzowym podstawą sukcesu jest efektywność

Dużej i powtarzalnej sprzedaży nie robi za pomocą wyjątkowych akcji, ale efektywnością operacyjną.

Niektórzy chcieliby dostać program, w którym wystarczy wpisać numer swojego konta bankowego, kliknąć START i patrzeć, jak na koncie pojawiają się pieniądze. To tak nie działa.
 
Podstawą dla osiągnięcia skali w sprzedaży kursów jest efektywność. Bez efektywności albo nie osiągniesz skali, albo osiągniesz ją ogromnym kosztem pracy Twojej i zespołu. Dla przykładu. Pomogliśmy jednemu z ekspertów sprzedających na IMPLE kursy z uprawnieniami ograniczyć jego czas pracy o ponad 90%. Dzięki IMPLE prowadzi ten biznes samodzielnie, mimo iż obsługuje tylu uczestników, ile duże firmy szkoleniowe, mimo iż jest to rynek silnie regulowany i zbiurokratyzowany.
 
Efektywność uzyskuje się przez:
  1. łatwe uruchamianie nowych produktów
  2. śledzenie źródeł Klientów oraz najskuteczniejszych form reklamy
  3. skupianie się na najlepszych źródłach i formach
  4. automatyzację komunikacji z potencjalnymi i nowymi Klientami
  5. automatyczne zarządzanie sprzedażą, fakturami itp.
  6. automatyczne oferowanie Klientom kolejnych produktów
  7. skupianie się na marketingu, a nie na technologii
To między innymi (bo to wycinek) daje IMPLE. 
 
Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś, kto nie sprzedaje profesjonalnie wiedzy te wszystkie elementy są bardziej przerażające niż podniecające. Niemniej jednak warto przezwyciężyć to szybko mijające uczucie.
 
Zdecydowanie lepiej poświęcić więcej czasu na ustawienie biznesu na jego początku, niż na gwałt zmieniać platformę technologiczną w czasie, gdy biznes fenomenalnie rośnie. Dzisiaj ten koszt wydłużonej integracji będzie dla Ciebie pomijalny. W czasie hossy koszt straconej sprzedaży może iść w setki tysięcy złotych.
Author: Piotr Majewski
Od 2000 r. pomagam przedsiębiorcom promować i sprzedawać usługi oraz kursy w internecie. W tym celu stworzyłem IMPLE.