Strategia Blogowa

Dobrze prowadzony blogm, vlog, kanał na YouTUBE, fanpage na Facebook spełnia 2 kryteria:

  1. jest systematycznie prowadzony - minimum raz w tygodniu wartościowy materiał - zależnie od branży
  2. zawiera zarówno newsy jak i evergreeny.

Systematyczne prowadzenie bloga jest absolutnie niezbędnym kryterium. Związana z tym jest pierwsza największa wada blogów. Jeśli masz przeczucie, że nie dasz rady prowadzić (lub płacić za prowadzenie) bloga systematycznie przez minimum 2 lata, zrezygnuj na tym etapie z jego tworzenia. Zamiast Strategii Blogowej, wdróż Strategię Wortalową - stwórz Wortal, a do bloga wróć dopiero, gdy będziesz w stanie spełnić wspomniane warunki.

Treści aktualne (newsy) będą przyciągały spontaniczny ruch. Brak treści biezących znacząco ogranicza wzrost bloga.

Evergreeny przyciągają ruch zaangażowany (szukający rozwiązania) i zamieniają ruch spontatniczny na zaangażowany. Brak treści ponadczasowych znacząco ograniczy możliwość konwersji ruchu na Klientów. Blog zawierające tylko newsy zarabiają skutecznie na reklamach i sponsoringu, ale z pkt. wiczenia strategi content marketingowej / eksperckiej są ułomne.

Tak prowadzony blog po minimum roku, realnie 2-3 latach, staje się bardzo wartościowym aktywem i bardzo efektywnym źródłem Klientów (leadów).

Blog ze względu na odwrócony, chronologiczny układ nie musi być i zazwyczaj nie jest prowadzony według planu. Jest to jego duża zaleta z pkt. widzenia osoby piszącej blog (pod warunkiem, że robisz to systematycznie), ale też druga największa wada blogów z pkt. widzenia jego efektywności.

Sprawdź, jak IMPLE pomoże Ci w biznesie

Umów się na demo

Podczas rozmowy omówimy Twoje potrzeby i wskażemy najlepszą strategię rozwoju.