Najlepszą średnio i długoterminową strategią dla małej firmy usługowej lub solopreneur'a jest Content Marketing (Marketing Ekspercki) - przyciąganie potencjalnych Klientów wartościową wiedzą i zachęcanie ich od współpracy/zakupów poprzez pokazanie swojej eksperckości.
Osobiście prefereuję pojęcie Marketing Ekspercki, ponieważ lepiej opisuje to, co powinieneś robić - pokazywać za pomocą treści potencjalnym Klientom, że jesteś ekspertem. Ale pojęcie Content Marketing jest popularniejsze - zwłaszcza na zachodzie. Będziemy używać obu pojęc zamiennie.
Cała Akademia IMPLE skupiona jest na tematyce Marketingu Eksperckiego z pkt. widzenia firmy usługowej, wiedzowej, trenera lub konsultanta. Na tym, jak skutecznie tworzyć, publikować i promować wartościowe treści, aby pozyskiwać dochodowych Klientów na lata.
Pracując latami z przedsiębiorcami usługowymi oraz samemu prowadząc taką firmę, zdałem sobie sprawę z 2 ogromnych wad najpopularniejszej dzisiaj strategii content marketingowej. Strategii polegającej na prowadzeniu bloga/vloga/fanpage itd. (tzw. Strategia Blogowa).
Pierwsza wada strategii blogowej dotyczy Ciebie. Druga wada strategii blogowej dotyczy Twoich potencjalnych Klientów.
Biorąc pod uwagę te 2 wady oraz to, co działa w Content Marketingu, opracowałem nową strategię ekspercką, "Strategię Wortalowa", której kluczowym elementem jest Wortal albo chociaż Centra Wiedzy.